Blodomloppet

Fuze har sedan 2022 hjälpt Sveriges viktigaste motionslopp att öka synligheten i media – både på lokal och nationell nivå.

Blodomloppet

PR och kommunikation

Blodomloppet är Sveriges största motionsloppsserie. År 2023 samlades totalt 87 000 deltagare över 19 olika lopp i landet mellan maj och september. Blodomloppet samarbetar tillsammans med GeBlod för att sätta människor i rörelse och för att rekrytera fler blodgivare.

 

Fuze och Blodomloppet har ett samarbete sedan 2022. Det går ut på att stärka loppets position i media – lokalt och nationellt. Vi använder oss av lokala och nationella ambassadörer med historier som kan kopplas till blodgivning och till löpning.

 

År 2023 gjorde vi ett stort jobb för att få deras nationella ambassadör Masoud Owji att prata om loppet i media. Det resulterade i TV4 Nyhetsmorgon och Dagens Nyheter inför premiären i Malmö i maj – och många publiceringar lokalt under året. Masoud var även med i Musikhjälpen 2023 och auktionerade ut sina lopptröjor.

Vad säger våra kunder?

"Vi sökte en PR-byrå för att hjälpa oss med såväl strategi som operativt arbete i samband med sammanslagningen. Fuze har varit en trygg partner under en längre tid nu och med sin spetskompetens och rådgivning inom tv- och telekombranschen bidrar man till att lyfta vår externa kommunikation."

Maja Wikman Ulrich, Nordisk PR- och kommunikationschef, Allente

"De projekt och arbeten som vi tagit fram i samarbete med Fuze har inte bara överträffat våra satta mål, de har skapat en konkret och kvantifierbar affärsnytta. Det är ingen överdrift att säga att Fuze har varit en av våra viktigaste samarbetspartners den senaste tiden, en naturlig förlängning av vår marknads- och kommunikationsavdelning."

Sebastian Stecki, fd marknadschef GlobalConnect Sverige

"Svensk Gymnastik är en stor rörelse med över 225 000 aktiva i nästan 1000 föreningar. Fuze har kunskap och erfarenhet från idrotten kombinerat med ett starkt driv och kompetens inom kommunikation och PR, vilket gör att vi verkligen uppskattar arbetet tillsammans med dem."

Lotta Darlin, marknads- och kommunikationschef Svensk Gymnastik

"För oss är det otroligt viktigt att alla samarbeten ingås med en delad värdegrund. Vi är ett bolag som drivs av mycket passion och engagemang för barn och ungas rätt till en hälsosam livsstil. Hos Fuze kände vi direkt att det är en grupp som förstår vårt uppdrag och brinner för vår agenda. En byrå med en fot i idrottsvärlden och förståelse för gamingvärlden och resan framför oss."

Karl Sergel, vd och grundare av Fuzed