Case: Dolby

Globalt är Dolby synonyma med ljudupplevelser av absolut toppkvalité. Nu vill de öka kännedomen om sitt varumärke i Norden.

Dolby

PR

Dolbys produkter och tjänster finns tillgängliga i 101 länder och regioner. Varumärket är för många förknippat med upplevelser inom film, spel och musik och samarbetar med globala jättar som Apple, Disney, Netflix och Amazon. Dolby har 42 kontor i 20 länder, och bolaget har totalt över 2000 anställda. Sverige är en stor nation när den kommer till musik och ljudupplevelser och har länge varit en marknad där den tekniska innovationen legat i framkant. Att synas och ta plats på den svenska scenen är därför viktigt för Dolby. När Dolby sökte en PR- och kommunikationsbyrå i Sverige så föll valet på Fuze.

 

Dolby och Fuze har arbetat tillsammans för att öka kännedomen om Dolby i Sverige och Norden. Framför allt har vårt fokus legat på att visa Dolbys bredd, då tekniken idag finns i allt från biografer, till hemmabiosystem, hörlurar och mobiltelefoni. Idag är exempelvis gamingindustrin och bilindustrin viktiga marknader för Dolby. I PR-arbetet har Fuze bland annat fokuserat på Dolbys teknik för omslutande ljud, Atmos. Under vårt samarbete har vi bland annat planerat och genomfört pressevent, producerat pressmaterial och mediebearbetat relevanta journalister.

Vad säger våra kunder?

"Vi sökte en PR-byrå för att hjälpa oss med såväl strategi som operativt arbete i samband med sammanslagningen. Fuze har varit en trygg partner under en längre tid nu och med sin spetskompetens och rådgivning inom tv- och telekombranschen bidrar man till att lyfta vår externa kommunikation."

Maja Wikman Ulrich, Nordisk PR- och kommunikationschef, Allente

"De projekt och arbeten som vi tagit fram i samarbete med Fuze har inte bara överträffat våra satta mål, de har skapat en konkret och kvantifierbar affärsnytta. Det är ingen överdrift att säga att Fuze har varit en av våra viktigaste samarbetspartners den senaste tiden, en naturlig förlängning av vår marknads- och kommunikationsavdelning."

Sebastian Stecki, fd marknadschef GlobalConnect Sverige

"Svensk Gymnastik är en stor rörelse med över 225 000 aktiva i nästan 1000 föreningar. Fuze har kunskap och erfarenhet från idrotten kombinerat med ett starkt driv och kompetens inom kommunikation och PR, vilket gör att vi verkligen uppskattar arbetet tillsammans med dem."

Lotta Darlin, marknads- och kommunikationschef Svensk Gymnastik

"För oss är det otroligt viktigt att alla samarbeten ingås med en delad värdegrund. Vi är ett bolag som drivs av mycket passion och engagemang för barn och ungas rätt till en hälsosam livsstil. Hos Fuze kände vi direkt att det är en grupp som förstår vårt uppdrag och brinner för vår agenda. En byrå med en fot i idrottsvärlden och förståelse för gamingvärlden och resan framför oss."

Karl Sergel, vd och grundare av Fuzed