Dröse & Norberg här ett turnérande produktionsbolag som sedan 2006 har producerat scenupplevelser i form av musikaler, shower och teateruppsättningar.
PR
Dröse & Norberg här ett turnérande produktionsbolag som sedan 2006 har producerat scenupplevelser i form av musikaler, shower och teateruppsättningar.
Pandemin slog hårt mot kultur- och nöjesbranschen och många aktörer tvingades pausa sina verksamheter. När pandemiåren börjat lägga sig gick vi rakt in i ett tuffare ekonomiskt klimat med stigande räntor och inflation. Svenskarnas budget för vardagens guldkant har minskat och entreprenörer inom kultur och nöje behöver synas i konkurrensen om publiken.
Dröse & Norberg sätter upp familjemusikalen “Den Lilla Sjöjungfrun – The Musical”. De gör sin egen tolkning av HC Andersens klassisk saga “Den lille havfrue” och Disneys tecknade version. Huvudrollen spelas av den unga Mello-stjärnan Kiana Blanckert och i rollen som hennes kaxiga syster ser vi “Drag Race Sverige”-stjärnan Fontana. Efter premiären i Stockholm åker musikalen ut på Sverigeturné och exponering i lokalmedia är därmed viktig.
Dröse & Norberg anlitade Fuze som har goda relationer med press inom nöje och kultur över hela Sverige. Fuze valde att jobba i två steg för att säkerställa maximal exponering. Steg ett var att lansera nyheten om “Den Lilla Sjöjungfrun – the Musical” med Kiana Blanckert i huvudrollen, i samband med att Disney hade nypremiär för sin film. Steg två var att avslöja Fontana som en del i ensemblen, i samband med att hon var högaktuell under Pridefestivalen.
Två lyckade aktiviteter som plockades upp av TT, som sedan distribuerade vidare båda nyheterna i såväl nationell som lokal press.
"Vi sökte en PR-byrå för att hjälpa oss med såväl strategi som operativt arbete i samband med sammanslagningen. Fuze har varit en trygg partner under en längre tid nu och med sin spetskompetens och rådgivning inom tv- och telekombranschen bidrar man till att lyfta vår externa kommunikation."
Maja Wikman Ulrich, Nordisk PR- och kommunikationschef, Allente
"De projekt och arbeten som vi tagit fram i samarbete med Fuze har inte bara överträffat våra satta mål, de har skapat en konkret och kvantifierbar affärsnytta. Det är ingen överdrift att säga att Fuze har varit en av våra viktigaste samarbetspartners den senaste tiden, en naturlig förlängning av vår marknads- och kommunikationsavdelning."
Sebastian Stecki, fd marknadschef GlobalConnect Sverige
"Svensk Gymnastik är en stor rörelse med över 225 000 aktiva i nästan 1000 föreningar. Fuze har kunskap och erfarenhet från idrotten kombinerat med ett starkt driv och kompetens inom kommunikation och PR, vilket gör att vi verkligen uppskattar arbetet tillsammans med dem."
Lotta Darlin, marknads- och kommunikationschef Svensk Gymnastik
"För oss är det otroligt viktigt att alla samarbeten ingås med en delad värdegrund. Vi är ett bolag som drivs av mycket passion och engagemang för barn och ungas rätt till en hälsosam livsstil. Hos Fuze kände vi direkt att det är en grupp som förstår vårt uppdrag och brinner för vår agenda. En byrå med en fot i idrottsvärlden och förståelse för gamingvärlden och resan framför oss."
Karl Sergel, vd och grundare av Fuzed