Case: FUZED

Med fokus på hållbar gaming formar FUZED nästa generation svenska gamers.

Fuzed

PR och kommunikation

FUZED öppnade i september 2022 ett helt nytt koncept i Helsingborg, där gaming och rörelse för barn och unga kombineras i ett nytt format. Med en 3000 kvadratmeter stor träningsanläggning, ett samarbete med Helsingborgs kommun, lyckades FUZED på bara några månader få över 4000 aktiva medlemmar.FUZED växer i rekordfart och behövde en byrå som kunde skapa kommunikation och varumärkeskännedom för framtida expansion och fortsatt tillväxt. En byrå med kunskap kring PR, sociala medier, content creation och produktutveckling. Dessutom en byrå med bred kunskap och ett stort kontaktnät av investerare och samarbetspartners.I januari tog FUZED dessutom emot priset “Årets Peppare” av prins Daniel på Idrottsgalan, som delas ut av Generation Pep och Riksidrottsförbundet. FUZED behövde en byrå som tog tillvara på möjligheterna som skulle uppkomma medialt.

 

Fuze och FUZED har inte bara liknande namn. Samarbetet har hittills varit otroligt framgångsrikt, där FUZED synts i både rikstäckande tv och print. Tillsammans arbetar Fuze och FUZED för att etablera konceptet över hela Sverige, och skapa kommunikation som tilltalar både investerare och kommuner.FUZED är ett community som profilerar den nya, aktiva, gamingrörelsen. De förändrar en förlegad syn på datorspelande. Fuze arbetar genom en strategisk kommunikation för att sprida det budskapet till alla.

 

Vad säger våra kunder?

"Vi sökte en PR-byrå för att hjälpa oss med såväl strategi som operativt arbete i samband med sammanslagningen. Fuze har varit en trygg partner under en längre tid nu och med sin spetskompetens och rådgivning inom tv- och telekombranschen bidrar man till att lyfta vår externa kommunikation."

Maja Wikman Ulrich, Nordisk PR- och kommunikationschef, Allente

"De projekt och arbeten som vi tagit fram i samarbete med Fuze har inte bara överträffat våra satta mål, de har skapat en konkret och kvantifierbar affärsnytta. Det är ingen överdrift att säga att Fuze har varit en av våra viktigaste samarbetspartners den senaste tiden, en naturlig förlängning av vår marknads- och kommunikationsavdelning."

Sebastian Stecki, fd marknadschef GlobalConnect Sverige

"Svensk Gymnastik är en stor rörelse med över 225 000 aktiva i nästan 1000 föreningar. Fuze har kunskap och erfarenhet från idrotten kombinerat med ett starkt driv och kompetens inom kommunikation och PR, vilket gör att vi verkligen uppskattar arbetet tillsammans med dem."

Lotta Darlin, marknads- och kommunikationschef Svensk Gymnastik

"För oss är det otroligt viktigt att alla samarbeten ingås med en delad värdegrund. Vi är ett bolag som drivs av mycket passion och engagemang för barn och ungas rätt till en hälsosam livsstil. Hos Fuze kände vi direkt att det är en grupp som förstår vårt uppdrag och brinner för vår agenda. En byrå med en fot i idrottsvärlden och förståelse för gamingvärlden och resan framför oss."

Karl Sergel, vd och grundare av Fuzed