Case: GlobalConnect

GlobalConnect är den ledande leverantören av fiberbaserad datakommunikation och datacenter i norra Europa.

GlobalConnect

PR och kommunikation

GlobalConnect var bara några månader gammalt som varumärke i Sverige när man inledde samarbetet med Fuze. Bolaget ville på ett trovärdigt och effektivt sätt öka kännedomen om erbjudanden och den roll man spelar i Sveriges digitalisering. Man visste att PR skulle vara en nyckelkomponent i detta och att för att nå våra ambitiösa mål så behövde GlobalConnect en byrå där det operativa arbetet, pr-hantverket, skulle utföras av samma individer som även höll i den strategiska kompetensen. Man skulle vinna på att vara snabbare, intressantare och vassare än konkurrenterna.

 

En annan utmaning för GlobalConnect var att inkludera flera produktområden, för vitt skilda segment, ibland under flera varumärken. Det var en komplex brief där strategi, affärssinne och tech-kompetens ställdes på sin spets.

 

Fuze var med och bidrog till en ökning med över 243% på ett år sett till proaktiva pressklipp och har dessutom medverkat till att GlobalConnect synts i större och mer relevanta medier. Tillsammans har vi byggt tankeledarskap, talespersoner, varumärke och bidragit med kunskap till flera debatter och dessutom kunnat korsa och sprida PR-innehåll redaktionellt genom flera andra kanaler, exempelvis genom sociala medier eller via våra anställda. Det som i grunden varit PR-initiativ har till slut blivit rena 360-kampanjer.

 

 

Vad säger våra kunder?

"Vi sökte en PR-byrå för att hjälpa oss med såväl strategi som operativt arbete i samband med sammanslagningen. Fuze har varit en trygg partner under en längre tid nu och med sin spetskompetens och rådgivning inom tv- och telekombranschen bidrar man till att lyfta vår externa kommunikation."

Maja Wikman Ulrich, Nordisk PR- och kommunikationschef, Allente

"De projekt och arbeten som vi tagit fram i samarbete med Fuze har inte bara överträffat våra satta mål, de har skapat en konkret och kvantifierbar affärsnytta. Det är ingen överdrift att säga att Fuze har varit en av våra viktigaste samarbetspartners den senaste tiden, en naturlig förlängning av vår marknads- och kommunikationsavdelning."

Sebastian Stecki, fd marknadschef GlobalConnect Sverige

"Svensk Gymnastik är en stor rörelse med över 225 000 aktiva i nästan 1000 föreningar. Fuze har kunskap och erfarenhet från idrotten kombinerat med ett starkt driv och kompetens inom kommunikation och PR, vilket gör att vi verkligen uppskattar arbetet tillsammans med dem."

Lotta Darlin, marknads- och kommunikationschef Svensk Gymnastik

"För oss är det otroligt viktigt att alla samarbeten ingås med en delad värdegrund. Vi är ett bolag som drivs av mycket passion och engagemang för barn och ungas rätt till en hälsosam livsstil. Hos Fuze kände vi direkt att det är en grupp som förstår vårt uppdrag och brinner för vår agenda. En byrå med en fot i idrottsvärlden och förståelse för gamingvärlden och resan framför oss."

Karl Sergel, vd och grundare av Fuzed