Svensk Gymnastik

Fuze jobbar med Gymnastikförbundet för att positionera svensk gymnastik tydligare inom grundmotorik och inkludering i svenska medier.

Svenska Gymnastikförbundet

PR och kommunikation

Med över 165 000 gymnaster, aktiva och ledare under 20 år är gymnastiken en av de största barn- och ungdomsidrotterna i Sverige. Svenska Gymnastikförbundet vill utveckla mediebilden av gymnastiken i Sverige – vad den står för.

 

Fuze och gymnastikförbundet samverkar i att positionera gymnastiken på förbunds- och föreningsnivå som en trygg, inkluderande aktör inom svensk idrott som är experter på att ge barn rätt förutsättningar för att leva ett aktivt liv.

 

Arbetet involverar mediebearbetning av case och talespersoner lokalt och nationellt i olika medier.

Vad säger våra kunder?

"Vi sökte en PR-byrå för att hjälpa oss med såväl strategi som operativt arbete i samband med sammanslagningen. Fuze har varit en trygg partner under en längre tid nu och med sin spetskompetens och rådgivning inom tv- och telekombranschen bidrar man till att lyfta vår externa kommunikation."

Maja Wikman Ulrich, Nordisk PR- och kommunikationschef, Allente

"De projekt och arbeten som vi tagit fram i samarbete med Fuze har inte bara överträffat våra satta mål, de har skapat en konkret och kvantifierbar affärsnytta. Det är ingen överdrift att säga att Fuze har varit en av våra viktigaste samarbetspartners den senaste tiden, en naturlig förlängning av vår marknads- och kommunikationsavdelning."

Sebastian Stecki, fd marknadschef GlobalConnect Sverige

"Svensk Gymnastik är en stor rörelse med över 225 000 aktiva i nästan 1000 föreningar. Fuze har kunskap och erfarenhet från idrotten kombinerat med ett starkt driv och kompetens inom kommunikation och PR, vilket gör att vi verkligen uppskattar arbetet tillsammans med dem."

Lotta Darlin, marknads- och kommunikationschef Svensk Gymnastik

"För oss är det otroligt viktigt att alla samarbeten ingås med en delad värdegrund. Vi är ett bolag som drivs av mycket passion och engagemang för barn och ungas rätt till en hälsosam livsstil. Hos Fuze kände vi direkt att det är en grupp som förstår vårt uppdrag och brinner för vår agenda. En byrå med en fot i idrottsvärlden och förståelse för gamingvärlden och resan framför oss."

Karl Sergel, vd och grundare av Fuzed