Case: Handbolls-VM

 

 

Fuze skapar PR och kommunikation för Sveriges folkligaste landslag.

Handbolls-VM

PR och kommunikation

Under januari 2023 arrangerades VM i handboll i Sverige och Polen. I fem svenska städer, och fyra polska, gjorde 32 nationer upp om världsmästartiteln. Finalen spelades i ombyggda Tele 2 arena inför drygt 23.000 åskådare – publikrekord för handboll på svensk mark. Fuze utgjorde marknads- och kommunikationsavdelningen för mästerskapet och arbetade både operativt och strategiskt, med allt från att skapa PR, säljstrategi för biljettförsäljning, produktion av utomhusreklam, film och arenaupplevelsen.

 

Fuze utgjorde även operativt PR-stöd genom hela mästerskapet som blev det mest omskrivna handbollsmästerskap i Sverige någonsin. Publikrekord för handboll slogs i såväl Malmö, Göteborg som Stockholm – precis enligt VM-organisationens vision när mästerskapsarbetet inleddes. En succé, kort sagt.

Vad säger våra kunder?

"Vi sökte en PR-byrå för att hjälpa oss med såväl strategi som operativt arbete i samband med sammanslagningen. Fuze har varit en trygg partner under en längre tid nu och med sin spetskompetens och rådgivning inom tv- och telekombranschen bidrar man till att lyfta vår externa kommunikation."

Maja Wikman Ulrich, Nordisk PR- och kommunikationschef, Allente

"De projekt och arbeten som vi tagit fram i samarbete med Fuze har inte bara överträffat våra satta mål, de har skapat en konkret och kvantifierbar affärsnytta. Det är ingen överdrift att säga att Fuze har varit en av våra viktigaste samarbetspartners den senaste tiden, en naturlig förlängning av vår marknads- och kommunikationsavdelning."

Sebastian Stecki, fd marknadschef GlobalConnect Sverige

"Svensk Gymnastik är en stor rörelse med över 225 000 aktiva i nästan 1000 föreningar. Fuze har kunskap och erfarenhet från idrotten kombinerat med ett starkt driv och kompetens inom kommunikation och PR, vilket gör att vi verkligen uppskattar arbetet tillsammans med dem."

Lotta Darlin, marknads- och kommunikationschef Svensk Gymnastik

"För oss är det otroligt viktigt att alla samarbeten ingås med en delad värdegrund. Vi är ett bolag som drivs av mycket passion och engagemang för barn och ungas rätt till en hälsosam livsstil. Hos Fuze kände vi direkt att det är en grupp som förstår vårt uppdrag och brinner för vår agenda. En byrå med en fot i idrottsvärlden och förståelse för gamingvärlden och resan framför oss."

Karl Sergel, vd och grundare av Fuzed